Kolejowa
wieża ciśnień
Kolejowa wieża ciśnień została zbudowana w latach
1954-1955 przy nieistniejącej już lokomotywowni Hamburg-Altona (Bahnbetriebswerk
Altona),
niedaleko stacji początkowej o takiej samej nazwie. Budowla mierzy 37
metrów wysokości, jej zbiornik mieścił 500 m3 wody. Deutsche
Bahn posiadała wcześniej w tych okolicach dwie wieże ciśnień (pochodzące
z lat 1893 oraz 1895). Jedna z nich została zniszczona w czasie II Wojny
Światowej, drugą zaś zburzono w roku 1954; niemieckie koleje
wykorzystywały je do obsługi lokomotyw parowych. 30 września 1972 roku
ostatni parowóz opuścił Hamburg-Altonę, ale mimo to Deutsche Bahn
zdecydowało się dalej korzystać z wieży ciśnień np. do mycia taboru i do
napełniania zbiorników pociągów. Część wody była sprzedawana do browaru
Holsten.
Wieża ma swoją stronę na
Facebooku. A tu:
link do strony poświęconej lokomotywowni Hamburg Altona.
Zdjęcia i informacje:
Bartosz Sotomski (czerwiec 2016 r.)
 |
fot. Bartosz
Sotomski |
część terenów pokolejowych jest zabudowywana - stąd po
lewej stronie zdjęcia widoczne samochody do przewozu
betonu, a po prawej kontenery zaplecza budowy;
mieszkając tam będzie można mieć tylko nadzieję, iż
trakcja kolejowa nie będzie nadto hałaśliwa |
 |
fot. Bartosz
Sotomski |
dojazd - drogą gruntową, współrzędne GPS wieży to
53.560138, 9.934890 |