Strona główna
galerie polskie
galerie zagr.
spis wież

HAMBURG  (1)


  Wstecz Dalej


Niemcy


Angermünde (1)
Angermünde (2)
Angermünde (3)
Bad Ems
Bad Freienwalde
Bad Hersfeld
Bad Muskau
Berlin (1)
Berlin (2)
Berlin (3)
Berlin (4)
Bielefeld
Brandenburg
Brema
Brunszwik (1)
Brunszwik (2)
Budziszyn (1)
Budziszyn (2)
Burg (1)
Burg (2)
Celle
Cottbus (1)
Cottbus (2)
Cuxhaven
Eisenhüttenstadt
Forst (1)
Forst (2)
Frankfurt (1)
Frankfurt (2)
Frankfurt (3)
Frankfurt (4)
Frankfurt (5)
Frankfurt (6)
Frechen
Fürstenwalde (1)
Fürstenwalde (2)
Görlitz (1)
Görlitz (2)
Görlitz (3)
Gütersloh (1)
Gütersloh (2)
Hamburg (1)
Hamburg (2)
Hamburg (3)
Hamburg (4)
Hamm (1)
Hamm (2)
Hanower (1)
Hanower (2)
Hanower (3)
Hanower (4)
Kassel
Koblencja
Königs Wusterhausen
Küstrin-Kietz
Lahnstein
Lehrte
Leverkusen
Lippstadt
Lübbenau
Lüchow
Monachium
Müncheberg
Münster
Niederlehme
Nienburg (1)
Nienburg (2)
Oybin
Peitz
Remscheid (1)
Remscheid (2)
Ramscheid (3)
Rheda
Schwedt
Schwicheldt
Siebenlehn
Stralsund
Wadersloh
Weimar (1)
Wehmingen
Wolfenbüttel
Wriezen
Wuppertal (1)
Zittau (1)
Zittau (2)
Zernsdorf
poczdam_1


Kolejowa
wieża ciśnień

Kolejowa wieża ciśnień została zbudowana w latach 1954-1955 przy nieistniejącej już lokomotywowni Hamburg-Altona (Bahnbetriebswerk Altona), niedaleko stacji początkowej o takiej samej nazwie. Budowla mierzy 37 metrów wysokości, jej zbiornik mieścił 500 m3 wody. Deutsche Bahn posiadała wcześniej w tych okolicach dwie wieże ciśnień (pochodzące z lat 1893 oraz 1895). Jedna z nich została zniszczona w czasie II Wojny Światowej, drugą zaś zburzono w roku 1954; niemieckie koleje wykorzystywały je do obsługi lokomotyw parowych. 30 września 1972 roku ostatni parowóz opuścił Hamburg-Altonę, ale mimo to Deutsche Bahn zdecydowało się dalej korzystać z wieży ciśnień np. do mycia taboru i do napełniania zbiorników pociągów. Część wody była sprzedawana do browaru Holsten.

Wieża ma swoją stronę na Facebooku. A tu: link do strony poświęconej lokomotywowni Hamburg Altona.

 

Zdjęcia i informacje: Bartosz Sotomski (czerwiec 2016 r.)

 

fot. Bartosz Sotomski

część terenów pokolejowych jest zabudowywana - stąd po lewej stronie zdjęcia widoczne samochody do przewozu betonu, a po prawej kontenery zaplecza budowy;
mieszkając tam będzie można mieć tylko nadzieję, iż trakcja kolejowa nie będzie nadto hałaśliwa

 

 

 

fot. Bartosz Sotomski

 dojazd - drogą gruntową, współrzędne GPS wieży to 53.560138, 9.934890

 

 



 

fot. Bartosz Sotomski

fot. Bartosz Sotomski
konstrukcja wieży jest w całości żelbetowa
do niedawna pod linią okien przebiegał napis Hamburg Altona



fot. Bartosz Sotomski

 wg planów z roku 2014 na terenach dawnej lokomotywowni i istniejących tu kiedyś torów odstawczych zaplanowano budowę około 1600 nowych mieszkań wraz z całą niezbędną infrastrukturą socjalną

fot. Bartosz Sotomski

wiadukt kolejowy jednego z torów prowadzących do stacji osobowej

fot. Bartosz Sotomski

wieża widziana z trochę innego punktu

stronę założono: 6.08.2016 r.

Wstecz Dalej